درب های اتوماتیک

درب های اتوماتیک برقی و انواع آنها

هر کدام از انواع درب های اتوماتیک برقی برای چه مکانهایی مناسب هستند؟

 

دربهای اتوماتیک

رشد و پیشرفت روز افزون دانش بشری در زمینه علوم مختلف و ادغام آنها با هم موجب پیدایش نوآوری هایی در عصر حاضر شده، که زندگی انسانها را دچار دگرگونی نموده است. طبع انسان امروزی نیز به دنبال بهره برداری از این نوآوری های تکنیکی و تأثیرات مثبت آن بر زندگی خویش می باشد. استفاده از دربهای هوشمند نیز از این قاعده مستثنی نیست. استفاده روز افزون از دربهای اتوماتیک به دلیل مزایا و قابلیت های فراوان در صنعت و ساختمان به نحو چشمگیری گسترش یافته است تا جایی که دربهای چوبی و فلزی سنتی جای خود را به دربهای شیک و مدرن اتوماتیک داده اند که علاوه بر کارایی بسیار بالا و عملکرد راحت و روان به خوبی می تواند در صرفه جویی مصرف انرژی، تأمین آسایش و امنیت و اطمینان کاربران خود نقش بسزایی ایفا کنند.تنوع فراوان این محصولات در زمینه دربهای اداری، پارکینگی، تجاری و صنعتی می تواند پاسخگوی هرگونه نیازهای برآمده از معماری و انتظارات مشتریان گرامی باشد.

درب اتوماتیک کرکره ای یا همان کرکره برقی نوعی از دربهای اتوماتیک است که هم به صرفه و اقتصادی است و هم بسیار مستحکم می باشد به طوریکه همین خصوصیات،درب اتوماتیک کرکره ای را یکی از پرطرفدارترین انواع درب اتوماتیک در بازار امروزی قرار داده است.درب اتوماتیک کرکره ای دارای انواعی می باشد که هر نوع از آن به طور منحصر به فردی سازمان دهی شده تا به خوبی با نیازهای مشتری وفق داده شوند و حتی می توان آنها را به صورت دستی یا اتوماتیک مورد استفاده قرار داد.

 

یکی دیگر از امتیازات درب اتوماتیک کرکره ای این است که این نوع درب اتوماتیک از اتلاف انرژی به طور قابل ملاحظه ای جلوگیری می کند. به طور کلی در مواقعی که ما برای یک ساختمان به عایق سازی بیشتری جهت ذخیره سازی انرژی نیازمندیم نصب یک درب اتوماتیک کرکره ای یا همان کرکره برقی در مقابل پنجره شیشه ای می تواند به اندازه 40% یا بیشتر از اتلاف انرژی یا حرارت مورد نیاز بکاهد و بدینوسیله نقش مهمی را در امر صرفه جویی در انرژی ایفا نماید. باز و بسته شدن سریع درب اتوماتیک کرکره ای در یک درگاه ورود و خروج باعث میشود تا ورود و خروج روانی را در آن مکان داشته باشیم و همین امر موجب می شود تا انتخاب درب اتوماتیک کرکره ای را به عنوان سیستم خروج اضطراری در نظر بگیریم.
از دیگر مزایای کرکره برقی می توان به کم اشغال کردن فضای مورد استفاه اشاره نمود. همچنین نحوه نصب کرکره برقی می تواند طوری باشد که رول جمع شده در بالای درب کرکره برقی بسته به نیاز و خواست مشتری به سمت داخل ساختمان و احیانا نبود فضای کافی در داخل به سمت بیرون جمع شود. از لحاظ مقاومت درب اتوماتیک کرکره ای ( کرکره برقی ) باید گفت که در برابر باد، باران، طوفان و برف مقاومت خوبی دارد و از درب و پنجره های ساختمانی در برابر شرایط بد آب و هوایی محافظت می کند. همچنین مقاومت بهینه ای در برابر آتش سوزی دارد. از خصوصیات مهم درب اتوماتیک کرکره ای این موضوع حائز اهمیت است که درب اتوماتیک کرکره ای ضد سرقت بوده و بیشترین آسایش و امنیت را برای درب و پنجره های ساختمانی فراهم می نماید. یک درب اتوماتیک کرکره ای مثل یک دیوار محکم و پولادین غیر قابل نفوذ است. به شکلی که از ورود سارقان به مکان مورد نظر جلوگیری می نماید و دارای استحکام لازم می باشد.
با وجود تمام مزایایی که برای این نوع درب اتوماتیک نام بردیم هزینه تعمیر و نگهداری درب اتوماتیک کرکره ای پایین است. بدنه درب اتوماتیک کرکره ای از بهم بند شدن تیغه های باریک مسطح ساخته شده است که این تخته ها ی باریک عموماً از جنس آلومینیوم هستند که در طرحها و رنگهای مختلفی ساخته می شود. اگر تصادفاً بدنه درب آسیب دید می توان هر کدام از تخته های باریک سازنده بدنه درب اتوماتیک کرکره ای را به طور جداگانه تعویض نمود. جهت باز و بسته شدن درب به صورت عمودی باعث می شود در مواردی که فضای بیرون درب از برف و یخ در زمستان پوشیده شده است و یا وقتی که حجم زیادی از وسایل در داخل ساختمان پشت درب قرار داده شده است و به طور کلی در صورت وجود موانع بیرونی و درونی عملکرد درب مختل نگشته و نیز درب فضای کمتری را برای انجام عمل بازو بسته شدن اشغال کند.

موارد استفاده :
– درب مغازه ها
– درب فروشگاه های کوچک و بزرگ
– درب پارکینگ ها
– درب سالن ها
– درب انبار ها و سیلو ها
– درب اماکن صنعتی
– درب کارگاه ها و کارخانه ها و تعمیرگاه ها و گاراژ ها
– و ….

انواع سیستم های مختلف کرکره اتوماتیک :

1- سیستم سنترال یا مرکزی ( MC یا Motor Central ):

در این سیستم موتور در وسط و روی شفت ( لوله ای که تیغه های کرکره دور آن و کاسه فنر های متصل به آن می پیچند ) قرار می گیرد و موجب گردش آن می شود. شفت در این سیستم با چند عدد کاسه فنر ادغام شده است. کاسه فنر ها عامل کمکی به موتور برای بالا و پایین کردن تیغه ها هستند. این سیستم یک سیستم قدیمی ست که اکنون جای خودش را به سیستم توبولار و ساید داده است.

 

 

معایب این سیستم:
– به دلیل استفاده از کاسه فنر دور شفت، قطر فضای لوله شکلی که تیغه ها دور آن می پیچند بزرگ بوده و در نتیجه رول کامل تیغه ها حجم بیشتری نسبت به دو سیستم دیگر اشغال می کند.
– در این سیستم مشکل شکستن فنر ( که داخل کاسه فنر ها قرار دارد ) وجود دارد، که در صورت شکستن باید تعویض یا تعمیر شود. در 2 سیستم دیگر ما اصلا فنری نداریم که بخواهد بشکند.
– برای نصب سیستم باید قبلا فنر ها کوک شوند.
– نصب و ارائه خدمات برای کرکره های اتوماتیک مبتنی بر این سیستم سخت تر و وقتگیرتر می باشد. در حالی که 2 سیستم دیگر ساده تر می باشند.
اجزای اختصاصی این سیستم که با 2 سیستم دیگر مشترک نیست و دارای تفاوت می باشد یا اصلا در 2 سیستم دیگر وجود ندارد شامل موارد زیر می باشد:
– موتور سنترال : که متفاوت با موتور دو سیستم دیگر است. هم در شکل و هم در جا و نحوه بسته شدن و کار کردن.
– شفت : قطر شفت در این سیستم نسبت به دو سیستم دیگر کمتر است.
– کاسه فنر ها : فقط در این سیستم وجود دارند.
– 2 عدد ناودانی : فقط در این سیستم وجود دارند. در دو سیستم دیگر ، به جای 2 عدد ناودانی ، 2 عدد پلیت داریم.

در این سیستم شفت ثابت می باشد. از دو طرف روی دو عدد ناودانی به طول تقریبا 10 cm به وسیله پیچ یا جوش محکم می شود. البته خود ناودانی ها هم به وسیله آهنگری و جوشکاری به نحوی در دو طرف بالای کرکره به دیوار محکم و ثابت هستند. اما کاسه فنر ها نیز در جای خود ثابتند یعنی به چپ یا راست نمی روند. ولی دارای 2 تکه هستند. یک تکه ، ثابت و بدون چرخش به شفت محکم شده و تکه دوم امکان چرخش دارد. یک فنر در داخل هر کاسه فنر وجود دارد. یک سمت فنر به تکه ثابت و سمت دیگر آن به تکه متحرک محکم شده. وقتی تکه متحرک در یک سمت می چرخد فنر کوک و اگر در خلاف جهت بچرخد فنر باز می شود. نصاب در زمان نصب دقت می کند تا شفت و فنر ها در جهت درست باشند. طوری که با پایین رفتن تیغه ها فنر ها کوک و با بالا رفتن تیغه ها فنر ها باز شوند. در واقع فنر ها به موتور برای بالا بردن تیغه ها که نیروی بیشتری نسبت به پایین آمدن تیغه ها نیاز هست کمک می کنند.
موتور سنترال روی شفت قرار می گیرد.
تیغه ابتدایی ( اولین تیغه ) به وسیله پیچ به تمام کاسه فنر ها و همچنین به تاج موتور محکم می شود. در نتیجه وقتی موتور کار می کند، تاج موتور شروع به چرخیدن در یک جهت می نماید و همزمان تیغه ابتدایی و کاسه فنر ها که به این تیغه پیچ شده اند شروع به چرخیدن در همان جهت می نمایند. تیغه های دیگر به تیغه ابتدایی سوار می شوند. در نتیجه با چرخش تیغه ابتدایی در یک جهت تیغه های دیگر نیز همراه آن می چرخند و به دور شفت و کاسه فنر ها رول می شوند یا از حالت رول شده باز می شوند.

 

2- سیستم توبلار ( Tubular ):

در این سیستم موتور به شکل یک استوانه با طول حدود 50-60 cm است که از یک طرف شفت ( در این سیستم فقط شفت داریم و خبری از کاسه فنر های دور شفت نیست. یعنی فقط یک لوله که تیغه ها مستقیما دور همان می پیچند )، داخل لوله شفت شده و به وسیله پیچ به آن محکم و ثابت می شود. قسمت متحرک موتور که همان قسمت فرو رفته در شفت می باشد، شفت را به گردش وا می دارد و در نتیجه تیغه ها بالا یا پایین می شوند. این سیستم برای درب های با مساحت کوچک تا متوسط و در واقع درب های با وزن کم تا متوسط کاربرد دارد.

 

 

اجزای اختصاصی این سیستم که با 2 سیستم دیگر مشترک نیست و دارای تفاوت می باشد یا اصلا در 2 سیستم دیگر وجود ندارد شامل موارد زیر می باشد:
– موتور توبولار : که متفاوت با موتور دو سیستم دیگر است. هم در شکل و هم در جا و نحوه بسته شدن و کار کردن.
– شفت : قطر شفت در 3 سیستم به صورت زیر است:
سیستم ساید > سیستم توبولار > سیستم سنترال
– 2 عدد پلیت
– یاتاقان
– اند کپ
– ستاره ای

در این سیستم برعکس سیستم سنترال که شفت ثابت بود و تکه متحرک کاسه فنر ها چرخش داشتند؛ شفت امکان چرخیدن دارد. در واقع قسمت متحرک موتور که بخش اعظم موتور نیز می باشد داخل شفت می رود و به وسیله پیچ به شفت محکم و ثابت می شود. وقتی موتور کار می کند و در نتیجه قسمت متحرک موتور شروع به چرخیدن می کند، همراه با خود شفت را نیز می چرخاند. در اینجا دیگر خبری از کاسه فنر ها نیست. تیغه ابتدایی مستقیما روی شفت پیچ می شود. وقتی موتور کار می کند قسمت متحرک آن در یک جهت شروع به چرخیدن می نماید. همراه با خود شفت را نیز که به آن پیچ شده می چرخاند. در نتیجه تیغه ابتدایی و همراه با آن سایر تیغه ها که به تیغه ابتدایی سوار شده اند شروع به رول شدن دور شفت می کنند یا از جالت رول شده باز می شوند. در اینجا چون کاسه فنر وجود ندارد حجم رول تیغه ها به دور شفت کمتر از سیستم سنترال می باشد.
اما شفت برای چرخیدن حول محور وسط خود لازم هست روی تکیه گاهی قرار بگیرد.برای این کار دو عدد پلیت در دو سمت بالای کرکره به وسیله آهنگری و جوشکاری کاملا محکم و ثابت می شوند. در واقع به نوعی جایگزین ناودانی ها در سیستم سنترال هستند. به یکی از این پلیت ها قطعه ای به نام ستاره ای پیچ می شود. سپس برآمدگی سمت ثابت موتور داخل سوراخ ستاره ای قرار گرفته و با پین ثابت می شود. اما سمت دیگر شفت ؟ قبل از اینکه شفت را روی پلیت ها سوار کنیم، در سمت دیگر شفت که خالی ست ( یک سمت ، موتور فرو رفته ) قطعه ای به نام اندکپ قرار می دهیم. به انتهای میله اندکپ نیز یک قطعه به نام یاتاقان که دارای بلبرینگ می باشد متصل می کنیم. حالا وقتی شفت را روی پلیت ها بالا بردیم و قسمت ثابت موتور را داخل سوراخ ستاره ای با پین ثابت کردیم، سمت دیگر شفت که در واقع یاتاقان قرار دارد را روی پلیت دوم قرار داده و یاتاقان را به پلیت با پیچ مجکم می کنیم. حالا وقتی موتور کار می کند، قسمت ثابت که ثابت و متصل به پلیت می ماند. قسمت متحرک شروع به چرخش در یک جهت می نماید. در نتیجه شفت را نیز می چرخاند . اندکپ انتهای شفت نیز داخل یاتاقان شروع به چرخش می کند. در واقع یاتاقان تکیه گاهی برای چرخش شفت شده است.

 

3- سیستم ساید یا صنعتی ( Side ):

برای درب های با مساحت بزرگ و در واقع درب های سنگین ، همچنین برای در های با تردد زیاد نیاز به موتوری قوی تر از توبولار می باشد که از موتور ساید استفاده می شود. در این سیستم موتور داخل شفت نمی شود بلکه کنار شفت و رول تیغه ها و به موازات آنها در یک سمت شفت و رول ( چپ یا راست ) قرار می گیرد. در این سیستم موتور به وسیله چرخ دنده و زنجیر که از یک طرف به موتور وصل است و از طرف دیگر به شفت ، موجب حرکت و گردش شفت می شود.

 

 

اجزای اختصاصی این سیستم که با 2 سیستم دیگر مشترک نیست و دارای تفاوت می باشد یا اصلا در 2 سیستم دیگر وجود ندارد شامل موارد زیر می باشد:
– موتور ساید : که متفاوت با موتور دو سیستم دیگر است. هم در شکل و هم در جا و نحوه بسته شدن و کار کردن.
– شفت : قطر شفت در این سیستم از قطر شفت در هر 2 سیستم دیگر بیشتر است.
– 2 عدد پلیت : که بزرگتر از پلیت در سیستم توبولار می باشد. چون موتور ساید نیز باید علاوه بر شفت روی پلیت قرار بگیرد.
این سیستم شبیه سیستم توبلار می باشد. فقط به جای این که موتور داخل شفت فرو برود ، کنار شفت و رول تیغه ها و به موازات آنها ور در یک سمت قرار می گیرد. در اینجا چرخش موتور توسط چرخ دنده و زنجیر از موتور به شفت هدایت می شود.

 

 

اجزا و قطعات مشترک در هر 3 سیستم

# تیغه ها :
– جنس : آلومینیوم ، گالوانیزه و نانو کامپوزیت
در حال حاضر از جنس آلومینیوم بیشتر استفاده می شود.
– پل : بدون پل ، 1 پل ، 2 پل
پل داخل تیغه در واقع استحکام تیغه را بشتر می کند.
– اندازه : 45، 60، 70، 80، 90، 100 mm
در حال حاضر تیغه 80 مرسوم می باشد.
– رنگ : انواع طیف رنگ های پودری الکترواستاتیک کوره ای
3 رنگ سفید ، کرم و نقره ای معمولا به صورت فابریک و رنگ شده خود کارخانه سازنده موجود می باشند. ولی سایر رنگ ها از تیغه خام استفاده می شود که باید بر اساس کد رنگ انتخاب شده توسط مشتری در کارگاه ها یا کارخانه های رنگ پودری ، رنگ شوند. خصوصیات رنگ به خصوصیات رنگ پودری استفاده شده بستگی دارد.
– انحنا : تخت یا قوس دار
در حال حاضر از مدل قوس دار استفاده می شود که به راحتی دور شفت و رول تیغه ها ، رول می شود.
– پانچ دار یا بدون پانچ
این امکان وجود دارد که روی تیغه سوراخ هایی به شکل دایره یا مستطیل ایجاد کرد و در نتیجه سمت دیگر کرکره زمان بسته بودن قابل دیدن باشد. معمولا تیغه پانچ دار به صورت تک جداره می باشد.

# تیغه انتهایی :
معمولا برای اینکه تیغه آخر بیشتر در معرض ضربه قرار دارد، همچنین در بعضی موارد افراد مایلند روی کرکره قفل هم بزنند از تیغه انتهایی استفاده می کنیم. تیغه انتهایی محکم تر از بقیه تیغه هاست، به علاوه اینکه تخت می باشد نه قوس دار .

# لاستیک انتهایی :
به تیغه انتهایی یا آخرین تیغه سوار می شود. خاصیت الاستیک آن باعث می شود وقتی تیغه ها به انتها و روی کف زمین رسیدند ، ضربه توسط این لاستیک کنترل شود. به علاوه به دلیل وجود آب و کثیفی در کف زمین ، آب و کثافت به تیغه ها نخورند.

# کپس :
در دو سمت هر تیغه قرار می گیرد. در واقع نوعی نگهدارنده می باشد تا تیغه ها نسبت به هم چپ یا راست نروند.

# 2 عدد ریل به همراه واشر مویی :
در دو طرف کرکره قرار می گیرند و تیغه ها داخل آنها حرکت می کنند. در واقع تیغه ها را نگه می دارند تا در یک مسیر مشخص بالا و پایین بروند. جهت جلوگیری از خش برداشتن تیغه ها ، داخل هر ریل واشر مویی به کار رفته که بافت نرمی را در لبه های ریل فراهم می کند تا تیغه ها هنگام بالا و پایین رفتن خش برندارند. رنگ ریل ها معمولا هم رنگ تیغه ها انتخاب می شود.

# برد یا رسیور یا کنترل باکس :
در واقع کنترل کرکره اتوماتیک با این قسمت می باشد.
امکانات برد :
– سوکت چشمی : بعضی ها ندارند یعنی قابلیت نصب چشمی برای آنها وجود ندارد.
– سوکت فلاشر : بعضی ها ندارند یعنی قابلیت نصب فلاشر ( چراغ چشمک زن ) برای آنها وجود ندارد.
– سوکت موتور : که همگی دارند و سیم های موتور به آن وصل می شود.
– سوکت برق : برق برد و سایر اجزای الکتریکی کرکره اتوماتیک را تامین می کند.
– دکمه Time : زمان کارکرد موتور و Autoclose ( بسته شدن اتوماتیک ) را می توان با آن تنظیم کرد. بعضی بردها Autoclose ندارند.
– دکمه Lrn : برای ست کردن ریموت ها یا حذف آنها.
– دیپ سوئیچ ها : بعضی بردها 3 عدد دیپ سوئیچ ( یا دکمه 2 حالته On و Off ) دارند و بعضی ندارند:
1- دیپ سوئیچ Autoclose : برای On و Off کردن حالت Autoclose استفاده می شود. اگر روی On باشد وقتی کرکره بالا رفت به طور خود به خود پس از یک زمان مشخص قابل تنظیم پایین می آید. Autoclose بیشتر برای جاهایی مثل پارکینگ ها کاربرد دارد که فرد پس از داخل کردن یا خارج کردن ماشینش انتظار دارد درب خود به خود بسته شود. در جاهایی مثل درب مغازه ها به این گزینه نیاز نداریم.
2- دیپ سوئیچ L/R ) Left / Right ) : برای تغییر جهت چرخش موتور می باشد. اگر وضعیت آن را تغییر دهیم، اگر با زدن دکمه ریموت کرکره بالا می رفت از این به بعد با زدن آن دکمه کرکره پایین می رود و بالعکس . در واقع جهت حرکت کرکره برعکس می شود.
3- دیپ سوئیچ 1CH/4CH ) 1Channel / 4Channel ): وقتی روی حالت 1CH باشد از ریموت های ست شده روی برد می توان برای باز و بسته کردن فقط یک کرکره استفاده کرد. ولی در حالت 4CH می توان از هر دکمه ریموت برای باز و بسته کردن یک کرکره مجزا استفاده کرد. کارکرد آن برای زمانی ست که مثلا شما 4 عدد کرکره دارید و دوست دارید برای کنترل آنها از یک ریموت استفاده کنید نه 4 ریموت.

# 1 جفت چشمی :
اگر می خواهیم از چشمی استفاده کنیم باید از بردی استفاده کنیم که امکان اتصال چشمی را داشته باشد. برای جاهایی مثل پارکینگ ها کاربرد دارد و برای جاهایی مثل مغازه ها استفاده نمی شود. کار چشمی ها به این صورت می باشد که در زمانی که کرکره در حال پایین آمدن می باشد ( نه بالا رفتن )، هر زمان کسی یا چیزی جلوی آنها قرار بگیرد یا از جلوی آنها رد بشود، کرکره می ایستد و سپس تا آخر بالا می رود. این خصوصیت برای این می باشد که اگر کسی یا چیزی زیر کرکره باشد ، کرکره روی او پایین نیاید.

# فلاشر :
در واقع یک چراغ چشمک زن می باشد که زمانی که کرکره در حال باز شدن یا بسته شدن می باشد کار می کند. در جاهایی مثل پارکینگ ها کاربرد دارد و در جاهایی مثل مغازه ها استفاده نمی شود. کارکرد آن هم به این صورت است که مثلا وقتی کسی از دور دکمه ریموت را می زند که درب کرکره ای پارکینگ باز شود مطمئن شود که دکمه ریموت فرمان باز شدن را به برد داده است و درب در حال باز شدن می باشد. در نتیجه وقتی از فاصله مشخصی دکمه را بزند تا برسد جلوی درب ، درب کاملا باز شده و بدون توقف می تواند وارد پارکینگ شود.
# ریموت یا فرستنده :
به وسیله دکمه های ریموت می توان کرکره اتوماتیک را کنترل کرد. ریموت باید با برد ست شود.

یکی از متداولترین دربها برای ورودی های صنعتی و خانگی، دربهای ریلی می باشند. که به صورت یک لنگه به صورت کشویی به سمت راست یا چپ رفته و محیط ورودی را به کلی باز میکند. درب ریلی برای مکانهایی استفاده می شود که به تمام فضای ورودی پارکینگ احتیاج دارند و یا اندازه درب به قدری بزرگ و سنگین باشد که استفاده از مدل های ، زیر سقفی یا زیر سطحی مقرون به صرفه نباشد. از درب بازکن ریلی می توان در پارکینگ های مسقف و باز استفاده نمود زیرا که باز و بسته شدن این درب اتوماتیک کم صدا است و برای ساکنین مجتمع آلودگی صوتی ایجاد نمی کند. امروزه نیز استفاده از درب کشویی و درب بازکن های ریلی به دلیل کم صدا بودن و زیبایی همچنین کم جا بودن آن در مجتمع های مسکونی و تجاری نیز رو به افزایش است. از محدودیت های درب های ریلی می توان به سرعت پایین آن هنگام باز و بسته شدن درب و الزام داشتن فضایی آزاد معادل اندازه خود درب در سمت چپ و راست میتوان اشاره کرد. معمولا” موتور گیربکس را در بالا یا پایین انتهای درب قرار می دهند و به موازات چرخ و درب دنده آن ریل را روی درب نصب می کنند.

 

 

درست است که عرض درب نیز باید مورد توجه قرار گیرد اما وزن درب تاثیر بیشتری در انتخاب درب بازکن اتوماتیک درب ریلی دارد.
استاندارد تردد در روز 50 بار به عنوان تردد پایین در نظر گرفته می شود . تردد متوسط به بالا نیز مانند تردد 25 وسیله نقلیه در عرض نیم ساعت صبح و 25 مرتبه باز و بسته شدن درب اتوماتیک در عرض نیم ساعت در بعد از ظهر می باشد . بنابراین تعداد تردد در طول شبانه روز را می بایست برای انتخاب درب اتوماتیک مناسب با نیازتان پیش بینی کنید!

 

 

سیستم اتوماتیک با ولتاژ پایین 24 ولت و یا 12 ولت نسبت به یک موتور درب بازکن اتوماتیک مشابه با ولتاژ بالا از نظر قیمت کمی گران تر است اما باید بدانید یک موتور درب اتوماتیک با ولتاژ پایین تعداد تردد بالاتری را نسبت به یک درب بازکن اتوماتیک با ولتاژ بالا را تحمل می کند.

درب های اتوماتیک شیشه ای مناسب ترین گزینه برای ایجاد یک ورودی با پرستیژ، فضای مناسب و مشتری مدار است.این درب ها علاوه بر اینکه یکی از زیبا ترین و شیک ترین نوع درب های اتوماتیک می باشد، از لحاظ عملکرد نیز در سطح بالایی قرار دارد بطوریکه می تواند اختلاف دمای داخل و خارج را کنترل کند و همچنین امکان ورود و خروج همزمان را نیز مهیا می کند. دربهای اتوماتیک با توجه به ابعاد کوچک دستگاه ها از یک سو و تنوع کلیه لوازم و اتصالات مورد نیاز آن از سوی دیگر، طراحان و معماران را قادر می سازد آن ها را متناسب با شرایط خاص هر پروژه به گونه ای در نمای ساختمان تعبیه کنند که کمتر در معرض دید باشند. درب اتوماتیک شیشه ای شامل انواع مختلفی از جمله گردان، زاویه ای و کشویی می باشد که نوع گردان ازنظرظاهری وعملکرد بیشترین کارایی را در بین دربهای اتوماتیک دارا می باشند. نمونه اینگونه دربها در ورودی هتل های بزرگ به چشم میخورد.

 

 

مزایای درب های شیشه ای:
– مونتاژ ساده و قابلیت رگلاژ وسیع درب.
– سیستم هوشمند ضد سرخوردن غلطک.
– نگهداری آسان بعلت استفاده از سیستمهای مکانیکی پیشرفته.
– بالاترین حد امنیت بعلت وجود کنترل هوشمند با قابلیت فراگیری و تشخیص موقعیت در صورت تغییر محیط.
– حداکثراطمینان در عملکرد درهرلحظه بعلت کنترل مداوم فشار بسته شدن درب.
– حداکثرانعطاف بخاطر قابلیت تغییر پارامترها و وجود صفحه نمایشگر جهت نمایش وضعیت دستگاه بر روی کلید برنامه ریزی

جک پارکینگی اتوماتیک سازوکاری مکانیکی است که بر روی درب های لولایی نصب می‌شود و این امکان را ایجاد می کند تا افراد بتوانند با استفاده از ریموت کنترل درب را باز و بسته نمایند. جک های بازویی معمولاً روی درب پارکینگ ها و درب حیاط و یا درب ویلا نصب می شوند. از این رو ساکنان محل مورد نظر در زمان تردد با وسیله ی نقلیه نیازی به پیاده شدن از خودرو نداشته و توسط ریموت کنترل (یا همان کنترل از راه دور) درب پارکینگ را باز می‌نمایند. بنابراین اتوماسیون درب پارکینگ ها و حیاط منازل و ویلاها مزایای زیر را به دنبال خواهد داشت:
افزایش رفاه و آسایش به ویژه در روزهای سرد و یا بارانی
عدم نیاز به ترک خودرو هنگام ورود و خروج که موجب راحتی افراد سالخورده می گردد
پیش گیری از باز ماندن درب حیاط یا پارکینگ با تنظیم زمان بسته شدن خودکار
گفتنی است که برای اتوماسیون درب پارکینگ نیازی به نوسازی و یا بازسازی درب پارکینگ وجود ندارد و در صورت میزان بودن و روان بودن درب های قدیمی امکان نصب جک بر روی آن ‌ها وجود دارد. جک پارکینگ برای اتوماتیک کردن درب های لولایی تک لنگه و یا دو لنگه استفاده می شود که لزوما برای فقط پارکینگ نیست، بلکه برای هر درب لولایی می تواند مورد استفاده قرار بگیرد, ولی به دلیل اینکه در ایران برای درب های پارکینگ زیاد استفاده شده به عنوان جک پارکینگی معروف شده است.

 

 

– بازو (ها):
دارای یک جزء میله مانند هستند که به قسمت دیگر جک فرو یا از آن بیرون می رود و در نتیجه با هل دادن یا کشیدن درب آن را بسته یا باز می کند.

 

 

– ته جک و سرجک :
تکیه گاه های جک هستند. ته ( انتهای ) جک روی ته جک سوار می شود و سر ( جلوی ) جک روی سرجک. ته جک به چارچوب درب و سرجک به جزء بازشونده درب جوش یا پیچ می شوند.
– 1 جفت چشمی :
زمانی که درب بسته می شود در صورتی که کسی یا چیزی روبروی آنها قرار گیرد یا از میان آنها عبور نماید موجب ایستادن درب و سپس باز شدن کامل درب می شوند. کارکرد آن برای زمانی ست که فرد ، ماشین یا هر چیز دیگری بین درب قرار می گیرد و برای آسیب نرسیدن به او ، درب می ایستد و سپس باز می شود.
– فلاشر ( چراغ چشمک زن ):
در بالای درب قرار می گیرد و زمانی که درب باز یا بسته می شود کار می کند.
– برد یا کنترل باکس یا گیرنده :
کنترل اجزای جک را بر عهده دارد. دارای سوکت های مختلفی می باشد که توسط نصاب اتصالات آن انجام می شود. همچنین تنظیمات جک از طریق این برد امکان پذیر می باشد.
– ریموت (ها) یا فرستنده :
معمولا در هر پکیج 2 عدد ریموت فابریک قرار دارد. البته در صورت نیاز به ریموت بیشتر که معمولا در مجتمع های مسکونی رخ می دهد تعداد زیادی ریموت کنترل را می توان با مرکز فرمان با کددهی محصول مرتبط کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *