خانه هوشمند

کنترل هوشمند سیستمهای صوتی و تصویری

یکی دیگر از توانایی های خانه هوشمند قدرت کنترل سیستم های صوتی و تصویری و یا تجهیزات تکمیل کننده این سیستمهاست.

به عنوان مثال می توان با استفاده از سیستم صوتی هوشمند ، موسیقی های مختلفی را در نقاط مختلف ساختمان پخش کرد و یا با کمک سیستم صوتی بسایر پیشرفته آن از بالاترین سطح کیفی صدا و نور بهره برد.

از دیگر امکانات این سیستم ها امکان کنترل تجهیزات صوتی و تصویری نصب شده در سالن های کنفرانس و یا آمفی تاتر ها ، باز و بسته کردن پرده های نمایش، کنترل روشنایی در هنگام اجرا و غیره نام برد .

یکی دیگر از این قابلیت ها حذف تمام کنترل هایی است که در حال حاضر در خانه و یا محل کار شما موجود میباشد. بدین ترتیب که با در اختیار داشتن پنل لمسی (PDA) و یا به کمک ریموت کنترل سیستم هوشمند، تمامی دستگاههای صوتی و تصویری نظیر تلویزیون ، ویدئو، رسیور ماهواره و … به صورت کامل و از هرنقطه از ساختمان تحت کنترل قرار دهید.

 در بسیاری از خانه ها سیستم های صوتی و تصویری متعددی را جهت استفاده در نقاط مختلف خانه تعبیه می نمایند . به عنوان مثال شما ممکن است چند تلویزیون در خانه داشته باشید و برای هر کدام یک سیستم صوتی و تصویری مجزا تهیه کرده باشید . اگر این کار را نیز نکرده اید قطعاً تمایل دارید که قادر به مشاهده تصویر و صدای سیستم صوتی و تصویری اصلی خود بر روی سایر تلویزیون ها باشید .

خانه هوشمند توانایی انتقال صدا و تصویر دستگاه های صوتی و تصویری ، از یک نقطه به نقطه دیگر ، بدون نیاز به سیم کشی اضافی را به شما میدهد. در این شرایط علاوه بر انتقال صوت و تصویر، کنترل این دستگاه ها به کمک ریموت کنترل نیز امکان پذیر می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *