voip

IPPBX یا مرکز تلفن سانترال چیست؟

تلفن های گرنداستریم

بی شک سریع ترین و بهترین ارتباط غیر حضوری، ارتباط تلفنی است. اما وقتی پای هزینه ها در میان باشد، به ویژه برای ارتباط بین شهری و بین المللی، به رقم قابل توجهی میرسیم. پس ما باید هم هزینه های ارتباط را کاهش دهیم و همچنین از امکانات بیشتری استفاده کنیم، مانند تبادل دیتا و حتی ارتباط تصویری که این امر با راه اندازی سانترال IP امکان پذیر می شود.

مرکز تلفن ویپ سانترال یا IPPBX چیست؟

مرکز تلفن سانترال یا IPPBX یک مرکز تلفن خصوصی برای استفاده در سازمان ها و شبکه ها می باشد. مرکز تلفن سانترال شماره های شهری دریافت شده از شرکت مخابرات را بین کاربران به اشتراک می گذارد و استفاده از خطوط شهری را با در نظر گرفتن مدیریت تماس وابسته به IPPBX ، برای همه کاربران از جمله مدیریت داخلی، ارتباط از سانترال (IP) و امکان تماس با خارج از سازمان را امکان پذیر می کند. سانترال یا IP مرکز تلفن روی بستر شبکه می باشد. با استفاده از این سیستم تلفنی شما می توانید اینترنت داخلی خود را فعال و با مردم سراسر دنیا مکالمه داشته باشید.

در ادامه بحث . . .

قابلیت های مرکز تلفن IPPBX

اختصاص خطوط داخلی بر روی بستر شبکه تلفن سانترال IPPBX

سیستم مراکز تلفن سانترال معمولی خطوط داخلی را محدود ارائه می کنند. به طور مثال 3 خط شهری با 8 خط داخلی یا 6 خط شهری با 16 خط داخلی عرضه می کنند. در اینگونه مراکز تلفن سانترال معمولا برای اتصال، باید نسبت به خرید و نصب ماژولهای توسعه با قیمتهای نسبتا قابل توجهی برای افزایش خطوط داخلی اقدام کرد. چنانچه سیستم مرکزی تلفن، قابلیت توسعه را نداشت، تنها راه افزایش تعداد خطوط داخلی، تعویض کل دستگاه مرکزی تلفن با دستگاهی با ظرفیت بالاتر میباشد. مراکز تلفن سانترال IPPBX قابلیت تعریف چندین هزار خط داخلی، بدون نیاز به پرداخت هزینه های اضافی و همچنین بدون نیاز به توسعه سخت افزاری در مرکز سیستم، ارائه می کنند.

اتصال نامحدود خطوط شهری به تلفن سانترال IPPBX

در سیستم IPPBX با استفاده از فنآوری ویپ، شما امکان اتصال به خطوط شهری FXO وE1 بدون نیاز به افزایش حجم شبکه یا تلفن سانترال دارید.

پیام گیر اختصاصی برای تمام کاربران داخلی و ارسال پیام ذخیره شده پست الکترونیک

در سیستم تلفن سانترال ویپ برای هر شماره داخلی میتوانید یک پیام گیر صوتی تعریف نمایید. حتی میتوان سیستم را به گونه ای تنظیم کرد که پیام صوتی ضبط شده را به یک آدرس e-mail نیز ارسال نماید. بدین ترتیب دریافت پیام از هر نقطه که بتوانe-mail را دریافت کرد، ممکن میگردد. همچنین امکان ایجاد صندوق پیشنهادات و انتقادات جهت تماس گیرندگان برای ثبت نظرات و پیشنهادات خود به صورت آزاد، در ساعات اداری از دیگر قابلیت های تلفن سانترال IPPBX می باشد.

قابلیت تبادل تصویر هنگام مکالمه

امکان برقراری تماس تصویری در زمان مکالمه با استفاده  IPPhone های تصویری و همچنین برقراری کنفرانس تصویری در تلفن سانترال IPPBX وجود دارد.

اتصال چندین مرکز تلفن سانترال IPPBX  با یکدیگر در گستره شبکه IP

با سیستم تلفن IPPBX  شما می توانید بین چندین مرکز IPPBX اتصال برقرار کنید. شرکتها و سازمانهایی که 2 یا چند شعبه در شهر خود، شهردیگر یا حتی خارج از کشور دارند میتوانند بدون استفاده از خطوط تلفن شهری یا راه دور و فقط با استفاده از خطوط تلفن داخلی به تبادل دیتا و مکالمه بین مراکز بپردازند. استفاده از این سیستم هزینه مکالمات شهری و بین شهری و بین الملل را تا حد چشمگیری کاهش میدهد.

قابلیت بهره گیری از سیستم کنفرانس با استفاده از خطوط داخلی یا شهری به صورت نامحدود

قابلیت مکالمه همزمان بین چندین خط داخلی یا خارجی به صورت کنفرانس تلفنی تقریبا به تعداد نامحدود در سیستم

استفاده از نرم افزار یا گوشی تلفن

سیستم تلفن سانترال IPPBX،  IP Phoneهای متعددی طراحی و ارائه می کنند و استفاده کننده با توجه به نیاز و متناسب با بودجه خود میتواند انتخاب مناسبی داشته باشد. استفاده از نرم افزارهای  SoftPhone نیز میتواند انتخاب مناسبی جهت کاهش هزینه و بهره مندی از قابلیتها و توانایی های سیستم باشد. با استفاده از قابلیت حمل که در این وسایل وجود دارد، چنانچه دسترسی به اینترنت نیز فراهم باشد، اتصال آنها به شبکه داخلی تلفن شرکت حتی از مسافتهای بسیار دور امکان پذیر می شود.

تنظیم سیستم جهت توزیع تماس ورودی بین اپراتورهای شرکت

جهت پاسخگویی بهتر به ارباب رجوع و ایجاد سهولت در برقراری مکالمه بین تماس گیرنده گان از خارج مجموعه با اپراتورهای داخلی شرکت، روشهای متعددی در سیستم تلفنی IPPBX پیش بینی شده تا در کوتاهترین زمان ممکن اپراتورها، پاسخگوی تماس گیرنده باشند.

 تنظیم صف انتظار پیشرفته

سیستم IPPBX با استفاده از فناوری ویپVOIP این امکان را به کاربر میدهد که در صورت وجود حجم بالای ترافیک تماس در شبکه، صف انتظار را فعال و تنظیم نماید و جهت آگاهی تماس گیرنده از مدت زمان باقیمانده تا پاسخگویی، زمان مورد نیاز جهت انتظار ایشان را پیش بینی و اعلام نماید.

کنترل سیستم مرکز تلفن و فکس سرور و  . . .

سیستم تلفن IPPBX  به مدیر مجموعه امکان میدهد تا گزارشات مختلف آماری از تماسهای ورودی و خروجی به مجموعه را با تمام جزئیات مورد نیاز از قبیل شماره تماس گیرنده، مدت مکالمه، زمان مکالمات، تماسهای بی پاسخ، فاکسها، e-mailها و ….  را مشاهده نماید. مانیتورینگ سیستم توسط نرم افزار بسیار ساده صورت میگیرد. در صورت نیاز، مدیر سیستم میتواند حتی از راه دور نظارت کامل بر عملکرد کل سیستم داشته باشد و در شرایطی که لازم بداند نسبت به ضبط یا شنود یک یا چند خط داخلی یا شهری به صورت هم زمان و بدون نیاز به نصب تجهیزات اضافی، اقدام نماید.محیط نرم افزاری تلفن های گرنداستریم کاملا web based است و به گونه ای طراحی شده تا اعمال تغییرات و تنظیمات سیستم به سهولت امکانپذیر باشد. این محیط امکاناتی را فراهم می آورد تا عملیات پشتیبانی و نگهداری سیستم از راه دور امکانپذیر باشد.

در ادمه ی آموزش های ما میتوانید با امنیت سیستم های تلفنی ویپ و ویژگی های آن آشنایی پیدا کنید.

کاربرد و مزایای سیستم تلفنی ویپ چیست؟

آشنایی با سیستم های تلفنی ویپ و اصطلاحات رایج آن:VOIP

امنیت سیستم تلفنی VOIP

وبلاگ آموزشی فروشگاه اینترنتی آواتک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *