خانه هوشمند

کنترل هوشمند دما

این سیستم ها در کنار نقش کلیدی که در ساختمان برای ایجاد فضای با طراوت و تولید هوای مطبوع ایفا می نمایند، به عنوان عمده ترین مصرف کنندگان انرژی در ساختمان نیز مطرح می باشند.

بسیاری بدلیل عدم اعمال مدیریت صحیح در استفاده از این سیستمها علاوه بر ناکارآمد نمودن آنها هزینه های گزافی را به عنوان مخارج تعمیر و نگهداری متقبل می شوند.

استفاده از سیستمهای کنترل هوشمند دما در خانه های هوشمند ، علاوه بر امکان کنترل دستی و یا هوشمند (برنامه ریزی شده) دمای محیط و ارائه گزارش از دمای نقاط مختلف ساختمان ، این امکان را میدهد تا در زمانی که پنجره ها به اشتباه باز مانده اند و سبب اتلاف انرژی می گردند، با  اعلام هشدار های لازم ، شما را از این امر مطلع ساخته و در صورت عدم توجه به هشدارها در یک فاصله زمانی معین، سیستم به طور خودکار اقدام به قطع سیستم تهویه نماید.

جالب است که بدانید با کمک سیستم کنترل هوشمند دما، شما می توانید مدتی قبل از ورود به ساختمان، سیستم تهویه را فعال نمایید تا در هنگام ورود ، دمای محیط مطابق با خواست و سلیقه شما باشد. این امر نه تنها هزینه های نگهداری سیستم های سرمایشی و گرمایشی شما را کاسته و به طول عمر آنها کمک می نماید ، بلکه شما را در مصرف بهینه انرژی و کاهش هزینه های ناشی از آن نیز یاری خواهد نمود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *