خانه هوشمند

کنترل هوشمند روشنایی

بخش زیادی از هزینه های برق شما ناشی از چراغ هایی است که ناخواسته روشن هستند. این چراغ ها ممکن است چراغ های پارکینگ ، راه پله ها و یا حتی چراغ اتاق کودکان باشد که به دفعات فراموششان می شود که آن را خاموش نمایند .

سیستم کنترل هوشمند روشنایی در خانه های هوشمند این امکان را فراهم می سازد تا شما سیستم را به گونه ای برنامه ریزی نمایید که فقط در صورت حضور شخص در محیط چراغها روشن باشند و در مواقعی که حضور شخصی احساس نمی شود به طور خودکار چراغ ها خاموش شوند.

در کنار این مسئله بسیاری از اوقات شما احساس می کنید که به تمام توان منبع نوری موجود در محل نیاز ندارید ، در چنین شرایطی سیستم به شما امکان کاهش میزان نور (Dim) و در نتیجه کاهش توان مصرفی توسط منابع نوری را خواهد داد که این نیز از اتلاف انرژی به طرز چشم گیری جلوگیری خواهد نمود.

ضمناً شما می توانید در هر لحظه وضعیت روشنایی های ساختمان رابه کمک نقشه ای که بر روی پنل لمسی (PDA) وجود دارد مشاهده نمایید و از روشن یا خاموش بودن چراغها در هر یک از نقاط مطلع شده و روشنایی ها را به صورت جداگانه روشن و خاموش و کم نور و یا پر نور نمایید.

همچنین در مواقعی که برای مدت طولانی در ساختمان حضور ندارید ، می توانید سیستم را به نحوی برنامه ریزی نمایید که در فواصل زمانی معین، با فعال نمودن بخش هایی از سیستم روشنایی به همراه روشن نمودن سیستم صوتی ، حضور شما را در محل شبیه سازی نماید که بررسی ها نشان میدهد این امر در کاهش احتمال سرقت نقش چشم گیری داشته است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *